Om ColorWool

ColorWool er en nettbutikk startet i 2015 av ull, netthandels og kundeservice entusiastene Siri Tandberg og Tora Varvin. Vi elsker ull og naturlige tekstiler fremstilt på en bærekraftig måte og synes netthandel er praktisk i en hektisk hverdag. Hos ColorWool finner du et stort utvalg av den aller beste ulla til baby og barn, alt på ett sted! Alle våre leverandører har også en bærekraftig produksjon som betyr at både dyr, arbeidere og miljø er godt ivaretatt.

Kontakt oss – vi er her for deg

Lurer du på noe ikke nøl med å ta kontakt med oss på e-post: hello@colorwool.no telefonnummer: 95057647 via Facebook eller Instagram. Lurer du på størrelser tar vi mer enn gjerne et måleoppdrag. Har du handlet hos oss er det supert om du skriver ditt ordrenummer i mailen så vi lettere kan hjelpe deg. Er det noe du savner eller har du tips til ullklær du liker spesielt godt, blir vi kjempeglade for innspill.

Hvilke betalingsalternativer kan du velge?

Du kan velge å betale med:

  • Bank- og kredittkort
  • Elektronisk faktura
  • Delbetaling (dele opp beløpet og betale over tid)

Det er Klarna som hjelper oss med dette når du handler hos oss. Velger du elektronisk faktura eller delbetaling vil du få alle opplysninger du trenger på mail fra Klarna om hvor mye og når du skal betale.

Alle som handler hos oss må være over 18 år og vi følger alltid det norske lovverket som til en hver tid regulerer vår virksomhet.

Når får du varene dine?

Vi ønsker at du skal få ulltøyet ditt så raskt som mulig. Vi pakker varene dine senest 3 dager etter bestilling. Posten bruker normalt 2-6 dager for å levere pakken til deg. I julestria når Posten har mye å gjøre kan det ta litt ekstra tid. Noen pakker vil vi sende rett til postkassen din, mens andre må du hente på Posten. Dette kommer ann på størrelse og hvor mye du har handlet for.

Frakt

Vi har gratis frakt. Vi sender pakker til privatpersoner i Norge, unntatt til Svalbard, Bjørnøya og Jan Mayen. Vi kan i dag dessverre ikke sende pakker til adresser utenfor Norge.

Hva skjer hvis jeg ikke får hentet pakken på Postkontoret?

Pakker som du må hente på Posten ligger der i opptil 2 uker før de returneres til oss. Rekker du ikke å hente pakken sender vi pakken tilbake til deg. Hvis du vet at du ikke har mulighet til å hente pakken i løpet av 14 dager så gi oss beskjed på mail med en gang du har bestilt så venter vi med å sende bestillingen din.

Bytte & Retur

Noen ganger angrer du på et kjøp og da kan en vare returneres. Du kan også bytte om farge, størrelse eller modell ikke passet. Send bare varen tilbake til oss og vi sender ut ny gratis. Er vi utsolgt så får du pengene tilbake. Varen må være helt ubrukt, i original emballasje og med merkelapper på. Du har 2 uker på deg  fra datoen du mottok varen. Men ingen regel uten unntak, kjøper du gaver enten det er til en ny verdensborger eller julegaver så bytter vi gjerne hvis det ikke skulle passe til en annen størrelse eller vare. Julegaver må byttes innen 15 januar.

Bruk retur skjema som ligger ved pakken og send det sammen med varen til:

ColorWool AS
Gamle Ringeriksvei 56
1357 Bekkestua

Du må selv dekke kostnad for retur av varer. Bruk gjerne samme pose som din ordre ble sendt i. Posen er laget slik at den kan brukes to ganger. Vi sender deg en mail når vi har mottatt og behandlet returen.

Har din faktura fra Klarna forfallsdato tett opp til dato for retur betaler du fakturaen så du unngår purring og ekstra kostnader. Med en gang returen er behandlet får du penger tilbakebetalt.

Reklamasjoner & feil levert vare

Ønsker du å reklamere på en vare så sender du en mail til hello@colorwool.no. Oppgi ordrenummeret ditt i mailen siden det fungerer som en kvittering på at varen er kjøpt hos oss. Vi vurderer da reklamasjonen. Noen ganger må vi sende varen til vår leverandør for vurdering. Hvis vi finner ut at reklamasjonen din er berettiget sender vi deg selvsagt ny vare fraktfritt. Skulle vi være så uheldig å være utsolgt kan du enten få en annen vare eller pengene tilbake.

Vi anbefaler at du ser over varene du får fra oss med en gang du får de så hull og feil søm kan oppdages med en gang før du begynner å bruke plagget. Mange insekter har også ull som delikatesse og lager små hull. Dette kan du prøve å unngå ved å bruke lavendel poser sammen med ulltøyet i klesskapet. Hull som ikke oppdages med en gang før bruk kan vi dessverre ikke godta som grunn for reklamasjon.

Av og til hender det at vi pakker feil, så hvis det ikke er varen som står på ordren din du har fått så ta kontakt med oss på hello@colorwool.no. Oppgi ordrenummeret ditt så vi lettere kan hjelpe deg.

Hvordan behandler vi dine personopplysninger?

Når du er på nettet vil du alltid legge igjen elektroniske spor. Vi i ColorWool vil aldri misbruke eller selge disse opplysningene videre. Vi bruker kun statistikker så vi kan forbedre butikken så den blir enklere å handle i for deg.

Nyhetsbrev

Vi vil gjerne holde kontakten, men det er opp til deg. Hvis du ønsker å motta nyhetsbrev fra oss må du selv melde deg på. Det er også enkelt å melde seg av.

Universell utforming

Vi har prøvd så godt vi kan med de ressursene vi har å gjøre butikken vår så enkel å handel i som mulig for alle brukere. Gi oss gjerne tips og tilbakemelding på hva vi kan gjøre bedre så det blir enda enklere å handle ulltøy og finne riktig størrelse og farge.

Siri & Tora i ColorWool

Siri & Tora i ColorWool